Dopad epidemie koronaviru se daleko razantněji podepsal na prodejích ojetých automobilů než na nových vozech. Trh ojetin za první půlrok 2020 dostal největší ránu ve své novodobé historii, kdy se v meziročním srovnání propadl o 46,53 %, tedy o 27,193 miliard korun.
Češi za první půlrok 2020 utratili za ojetá auta o 27 miliard méně než vloni.
● V týdnu od 16-22. března se prodalo 111× méně vozů než v předchozím roce
● V polovině roku se trh postupně vrací do normálu, aktuálně jsou prodeje oproti loňsku o 30 % nižší
● Nejprodávanějším vozem byla Škoda Octavia kombi 2.0 TDi 110 kW s nájezdem 130 tisíc km
● Na trhu byl v prvním pololetí roku 2020 nedostatek Fabií
„Krize se neprojevila pouze v nižší poptávce či cenách, ale změnilo se i zákaznické chování. Uplynulé měsíce nám jasně ukázaly, že dosavadní koncept prodeje automobilů v pouze „offline“ prostředí není dostatečný a prodejci a dealeři budou nyní muset svůj přístup přehodnotit. Pokud by byli na online prodejní kanály již dávno připraveni, nemusely by letošní ztráty být tak fatální. Očekáváme, že přechod na online prodej se teď výrazně urychlí. Dealeři a prodejci ojetých aut budou muset svůj byznys kompletně transformovat, a to především ve smyslu digitalizace a práci s daty.
Jan Pohorský
PR agentura FYI Prague
jan.pohorsky@fyi.cz
Carvago.com je největší online B2B tržiště aut v Evropě, které má v nabídce přes 2,5 milionu vozů k prodeji. Díky vlastím analytickým nástrojům založených na big data dokáže vyhodnotit obchodní potenciál každého vozu, doručit jej dealerovi na jeho prodejní plochu a doporučit vhodné nastavení ceny pro nejvýhodnější prodej. Kvalitu prodávaných vozidel kontroluje díky vlastní chytré mobilní aplikaci CarCheck a proto poskytuje záruky při prodeji nabízených aut. Aktuálně Carvago.com působí ve 4 zemích Evropy s plány na další expanzi.