Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto Zajímavosti Zprávy z Prahy

Luxus, design a styl, to je DS 7 CROSSBACK E-TENSE

Robert s DS 7

DS7 Crossback E-Tense 4×4 Grand Chic je luxusní SUV s plug-in hybridním pohonem, která odpovídá odkazu legendárního luxusního vozu Citroën DS. Francouzi ohromují  komfortem a avantgardním designem. Značka DS se  osamostatnila a  všechny její vozy mají svébytný design. Techniku částečně sdílejí s citroëny, opely a peugeoty.

Prvním novým modelem, který vznikl v nové éře značky DS, je právě SUV střední třídy s označením DS 7 CROSSBACK E-TENSE.

DS 7Francouzi umí vyrábět pěkná a zajímavá auta

Je to jedno z nejkratších SUV střední třídy, na délku měří 4,57 m. Subjektivně ale působí mnohem větším dojmem. Láká na avantgardní design, luxusní materiály a pokročilé technologie, ale také prostornost interiéru zejména v podélném směru nebo velmi komfortní jízdní vlastnosti. V rámci takzvaných prémiových značek se chlubí i dobrým poměrem ceny a velmi bohaté standardní výbavy.

 Vývěsní štít DS

DS interierDS7 Crossback E-Tense 4×4 Grand Chic má plug-in hybridní pohonnou jednotku. Motor je zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 147 kW/200 koní a rovnými 300 Nm točivého momentu. K němu se přidávají hned dva elektrické motory, ten vpředu disponuje výkonem 81 kW/110 koní, vzadu se nachází elektromotor o výkonu 83 kW/112 koní. Stovku dosáhnete za 5,9 sekundy. Solidní dynamiku DS 7 dokáže na dálnici s maximální rychlostí 240 km/h.

DS 7 disponuje pohonem všech kol a celkovým výkonem 300 koní a 520 Nm.

dobijeci stanice Akumulátory s kapacitou 13,2 kWh, která stačí k ujetí až 58 kilometrů. Naše zkušenosti jsou takové, že dosah je 30 km a zbytek je určen k rekuperaci. Hybrid začne s rekuperací a uloženou energii použijete následně při rozjezdech. S poctivou rekuperací a v klidném tempu si auto řekne o nějakých 7,5 litrů naturalu,  což není špatné. Pokud budete poctivě dobíjet, můžete tuto hodnotu ještě  stlačit.  Co se dobíjení týče, ze speciální 32ampérové nabíječky auto dobijete za 1 hodinu a 45 minut, u klasické si počkáte 8 hodin. Pokud nebudete dobíjet plug-in hybridní DS 7 dobíjet, postrádá pro vás tento pohon smysl. Okamžitá spotřeba na dálnici činila 7,5l a při kombinovaném provozu činila 4 – 4,5 l.  výše spotřeby záleží na stylu jízdy.   

DS 7 PRISON ISLANDDS Active Scan Suspension – zařízení využívá kameru v horní hraně čelního skla. Kamera sleduje silnici před vozem, hledá nerovnosti a informace o nich posílá přímo elektronickému mozku podvozku. Ten potom v reálném čase mění nastavení tuhosti tlumičů. Podvozek mění své nastavení v závislosti na volbě jednoho ze tří jízdních režimů od sportovního po komfortní. DS 7 díky svému chytrému řízení podvozku nabízí  plavnost a také jistotu v zatáčkách. 

LED segmenty tvarem připomínající drahokamy

Full LED aktivní světlomety sice patří ke standardní výbavě. Velmi působivá je totiž už jejich taneční kreace po odemčení auta. Všechny tři LED segmenty v každém světle tvarem připomínající drahokamy se totiž postupně jeden po druhém za doprovodu barevných efektů otočí o 180 stupňů a zpět.  Světla velmi dobře svítí a paprsky kopírují terén před i kolem vozu a umí automaticky přepínat mezi dálkovými a tlumenými světly. Světelný paprsek se navíc přizpůsobuje aktuálním podmínkám.

Motiv trojúhelníku odkazuje na mateřský Citroen

Velmi působivé jsou zadní  světlomety, které také připomínají drahokamy. Zároveň tu je vidět motiv kosočtverce, se kterým se ještě mnohokrát setkáme v interiéru.

DS 7 je auto promyšlené do posledního detailu

DS7 Crossback si podle mne budou kupovat zejména dobře situované vrstvy lidí, kteří se chtějí odlišit od jiných prémiových značek na našem automobilovém trhu. Přiláká určitě lidi z uměleckých kruhů, kterým jde u vozidla především o luxus, design a styl. Zlatý lak dodává další úroveň elegance. Hra tvarů a materiálů prochází celého auto. DS 7 ve zlaté metalíze Byzantine působí nádherně.

DS 7 ipodInteriér testované varianty Performance Line je standardně čalouněný velmi kvalitní kůží.  Působí velmi luxusně a útulně. Odhlučnění kabiny DS7 Crossback patří mezi SUV střední třídy k nadprůměru.

Nastoupíte do kabiny, stiskem rudě pulzujícího tlačítka DS nastartujete motor  a z palubní desky vyjedou ručičkové hodiny. Pro DS je připravila značka B.R.M. Palubní deska je potažená kůži s texturou, kterou si dosud dovolili snad jen módní návrháři.

DS 7 se nebojí experimentovat, nebojí se jít proti proudu, nebojí se extravagance.

DS7 Crossback E-TENSE se na českém trhu prodává od listopadu roku 2019. Celková cena testovaného vozu byla 1,7 mio korun. V této ceně je servisní smlouva FreeDrive na 5 let / 100 tis km (záruka, servisy práce servisu a opotřebené díly).

Testovanému autu nechyběla armáda jízdních asistentů včetně aktivního udržování v jízdním pruhu a radarového tempomatu a ona rozdováděná světla dokáží v noci i fungovat a to na výbornou.

Značka DS se hlásí k prémiovým značkám a to i cenou. Základní verze Crossback E-Tense 4×4 začíná u na částce 1 395 000 Kč, naše verze ve vrcholném provedení a s celou řadou příplatkových prvků se zastavila až na 1 781 500 Kč. V ceně už je ale zahrnuta záruka na 5 let, servisní práce i výměna opotřebovaných dílů.

Foto titulka Robert Sebein / PRISON ISLAND Praha

red.

Podobné příspěvky

5. 10. 2021 začíná unikátní výstava fotografií Roberta Vana s názvem „WOMEN“

Redakce

Toyota dominuje v počtu přihlášených patentů, podala jich 384 tisíc

Redakce

Gott varoval před novou totalitou a pak udeřila rakovina

Redakce