Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto Zajímavosti

OPEL MOKKA E to je dokonalá kombinace efektivity a výkonu

opel mokka

Elektrická Mokka-e je  menší crossover. Reálný městský dojezd elektrické verze činí 300 kilometrů. Potěší  zajímavým designem exteriéru i interiéru, slušnou výbavou a  dostačujícím dojezdem. Z pohledu designu je hlavním změnou čelní maska Vizor, odkazující na model Manta. V přídi najdeme aktivní žaluzie a nádechy, které usměrňují proudění vzduchu okolo předních kol.

opelOpel Mokka je o 124 mm kratší než původní model a rozvor  má delší o 2 milimetry. Hmotnost vozu je 1.740 kilogramů.  Motoráři z Rüsselsheimu se na jedné straně snažili snížit hmotnost vozu (a podařilo se ušetřit 120 kg váhy oproti předchozí generaci), na druhé straně dokázali zvýšit tuhost karoserie.

Mokka-e  má pod podlahou  baterii s kapacitou 50 kWh, z nichž je využitelných 45 kWh. Pod kapotou je elektromotor s výkonem rovných 100 kW. Chloubou je rychlonabíjení až s výkonem 100 kW.  Na 50 % auto dokážete nabít z 10 % už za 15 minut a na 70 % to zvládnete za 24 minut.  Součástí je í i třífázová palubní nabíječka s výkonem 11 kW, která dokáže vybitý Opel  doma nabít za zhruba 4 hodiny.

„Nová Mokka ztělesňuje vše, co tvoří pilíře značky Opel,“ říká Michael Lohscheller, šéf německé automobilky. „Je hravá, hospodárná a plná inovativních řešení! A naši zákazníci se budou moci rozhodnout, zda se chtějí bavit s elektrickou Mokkou, nebo zvolí některý z moderních zážehových či vznětových motorů.“

MOKKAPo usednutí za volant si může příznivec německé značky oddychnout – přehlednost ovládání byla zachována tak, jak je zvyklý u  vozu značky Opel. Regulace teploty nebo hlasitosti probíhá klasickými otočnými ovladači, pod 10“ obrazovkou palubního systému najde skutečná tlačítka pro přístup do jednotlivých sekcí. Vlevo pod volantem nechybí regulace jasu podsvícení a na středovém tunelu se nachází klasické knoflíky pro rychlé vypnutí stop startu, vedení v jízdních pruzích nebo hlídání slepých úhlů.

mokkaPodobně přehledné je i ovládání na volantu – vlevo tempomat a omezovač rychlosti, vpravo audio funkce. V našem vrcholném provedení má nová Mokka 12“ digitální přístrojový štít, který se opět obejde bez okázalých futuristických animací. Jeho zobrazení má několik režimů, od minimalistického až po mapu navigace, ale ve všech zůstává dobře čitelné a přehledné. Snad jedinou markantní francouzskou stopou jsou zde voliče automatické převodovky a jízdních režimů, které známe například z nového Citroënu C4.

Odpružení si vede dobře i s 18“ koly s pneu o rozměru 215/55. Akustický komfort je přijatelný, Opel se  chlubí dobrým odhlučněním ve svém  segmentu.

Řízení je spíše cestovní než sportovní, v zatáčkách v něm sice ucítíte nárůst odporu, ale jinak Mokka ani v této silné verzi nebudí potřebu řezat oblouky a v zákrutách sedí hezky.

Adaptivní tempomat ACC, který využívá radary a kamery, samočinně udržuje zvolený odstup Mokky od vpředu jedoucího vozu. Systém ACC pracuje v rozmezí rychlostí 30 km/h až 180 km/h. Rychlost Mokky se zvyšuje a snižuje podle rychlosti vpředu jedoucích vozů, nikdy však nepřesáhne navolenou maximální rychlost. Pokud je Moka vybavena automatickou převodovkou, systém nabízí dodatečnou funkci „Stop and Go“ – v dopravní zácpě vůz sám zastaví za autem vpředu a jakmile se fronta aut dá do pohybu, Mokka se sama také rozjede.

mokkaNová Mokka podtrhuje pozici Opelu jako lídra v oblasti osvětlovacích technologií. Všechny verze mají LED světla – od světel pro denní svícení až po dokonalé adaptivní LED matrixové světlomety IntelliLux LED® Matrix  se 14 elementy. Tyto světlomety dovolují jízdu stále na dálková světla, jakmile se ale vpředu objeví protijedoucí automobil nebo Mokka dojede pomalejší vůz, systém tyto momenty v řádu milisekund zaregistruje   a cíleně vypíná jednotlivé LED segmenty, takže nedochází k oslnění ostatních účastníků provozu.

Vozy Opel si získaly respekt i díky ergonomickým sedadlům. Pro Mokku je připraveno hned několik verzí ergonomických sedadel s nastavováním šesti parametrů. K dispozici je sportovní čalounění Alcantara i klasická kůže. 

Opel-MokkaKufr se základní kapacitou 350 litrů má dvojitou podlahu, pokud je v horní poloze, po sklopení opěradel je v rovině se zbytkem prostoru v kabině.

Opelu se povedlo postavit  „svoje“ auto, dostatečně odlišné od francouzského konkurenta. Z hlediska přehlednosti ovládání se neodchýlil od své tradice a jízdně je dostatečně německý. 
Startovací cena je 890 tisíc Kč.

 

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábět automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

red.

Podobné příspěvky

Z DS Automobiles SE STÁVÁ 100% ELEKTRICKÁ ZNAČKA

Afri

Na Šestce se pošesté sjedou veteráni v rámci přehlídky Classic Drive

Afri

Řidiči benzínových aut platí u čerpací stanice o desetihaléře více než letos na Nový rok, řidiči „dieselů” naopak méně

Afri