Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto Zajímavosti

Nová MOKKA tvoří pilíř značky OPEL

Vývoj a ladění nové generace MOKKY probíhaly v Německu. Z hlediska designu je hlavním tématem čelní maska Vizor, odkazující na model Manta. V přídi najdeme aktivní žaluzie a nádechy, které usměrňují proudění vzduchu okolo předních kol.

MOKKA-svetloNový Opel Mokka je o 124 mm kratší než původní model a rozvor  má delší o 2 milimetry. Hmotnost vozu je 1.740 kilogramů.  Motoráři z Rüsselsheimu se na jedné straně snažili snížit hmotnost vozu (a podařilo se ušetřit 120 kg váhy oproti předchozí generaci), na druhé straně dokázali zvýšit tuhost karoserie. Nová Mokka má nižší spotřebu a má agilnější a jistější jízdní vlastnosti. K dostání  je s benzinovými tříválcovými motory 1.2 Turbo o výkonu 74 nebo 96 kW, dále s čtyřválcovým dieselem 1.5 CDTI a také v elektrické formě Mokka-e se 100 kW.

Nové motory: Dokonalá kombinace efektivity a výkonů

„Nová Mokka ztělesňuje vše, co tvoří pilíře značky Opel,“ říká Michael Lohscheller, šéf německé automobilky. „Je hravá, hospodárná a plná inovativních řešení! A naši zákazníci se budou moci rozhodnout, zda se chtějí bavit s elektrickou Mokkou, nebo zvolí některý z moderních zážehových či vznětových motorů.“

Opel_MokkaPo usednutí za volant si může příznivec německé značky oddychnout – přehlednost ovládání byla zachována tak, jak je zvyklý u  vozu značky Opel. Regulace teploty nebo hlasitosti probíhá klasickými otočnými ovladači, pod 10“ obrazovkou palubního systému najde skutečná tlačítka pro přístup do jednotlivých sekcí. Vlevo pod volantem nechybí regulace jasu podsvícení a na středovém tunelu se nachází klasické knoflíky pro rychlé vypnutí stop startu, vedení v jízdních pruzích nebo hlídání slepých úhlů.

Mokka-interierPodobně přehledné je i ovládání na volantu – vlevo tempomat a omezovač rychlosti, vpravo audio funkce. V našem vrcholném provedení má nová Mokka 12“ digitální přístrojový štít, který se opět obejde bez okázalých futuristických animací. Jeho zobrazení má několik režimů, od minimalistického až po mapu navigace, ale ve všech zůstává dobře čitelné a přehledné. Snad jedinou markantní francouzskou stopou jsou zde voliče automatické převodovky a jízdních režimů, které známe například z nového Citroënu C4.

Silnější varianta přeplňovaného tříválce 1.2 Turbo s osmistupňovým automatem je dobře sehrané duo, převodovka řadí téměř neznatelně. Při poklidné jízdě motor zbytečně nepodtáčí a nedusí.

MokkaOdpružení si vede dobře i s 18“ koly s pneu o rozměru 215/55. Akustický komfort je přijatelný, Opel se  chlubí dobrým odhlučněním ve svém  segmentu.
Řízení je spíše cestovní než sportovní, v zatáčkách v něm sice ucítíte nárůst odporu, ale jinak Mokka ani v této silné verzi nebudí potřebu řezat oblouky a v zákrutách sedí hezky.

Mokka-kufrAdaptivní tempomat ACC, který využívá radary a kamery, samočinně udržuje zvolený odstup Mokky od vpředu jedoucího vozu. Systém ACC pracuje v rozmezí rychlostí 30 km/h až 180 km/h. Rychlost Mokky se zvyšuje a snižuje podle rychlosti vpředu jedoucích vozů, nikdy však nepřesáhne navolenou maximální rychlost. Pokud je Moka vybavena automatickou převodovkou, systém nabízí dodatečnou funkci „Stop and Go“ – v dopravní zácpě vůz sám zastaví za autem vpředu a jakmile se fronta aut dá do pohybu, Mokka se sama také rozjede.

Mokka-predekNová Mokka podtrhuje pozici Opelu jako lídra v oblasti osvětlovacích technologií. Všechny verze mají LED světla – od světel pro denní svícení až po dokonalé adaptivní LED matrixové světlomety IntelliLux LED® Matrix  se 14 elementy. Tyto světlomety dovolují jízdu stále na dálková světla, jakmile se ale vpředu objeví protijedoucí automobil nebo Mokka dojede pomalejší vůz, systém tyto momenty v řádu milisekund zaregistruje   a cíleně vypíná jednotlivé LED segmenty, takže nedochází k oslnění ostatních účastníků provozu.

MokkaVozy Opel si získaly respekt i díky ergonomickým sedadlům. Pro Mokku je připraveno hned několik verzí ergonomických sedadel s nastavováním šesti parametrů. K dispozici je sportovní čalounění Alcantara i klasická kůže. 

Kufr se základní kapacitou 350 litrů má dvojitou podlahu, pokud je v horní poloze, po sklopení opěradel je v rovině se zbytkem prostoru v kabině.

Opelu se povedlo postavit  „svoje“ auto, dostatečně odlišné od francouzského konkurenta. Z hlediska přehlednosti ovládání se neodchýlil od své tradice a jízdně je dostatečně německý. 

 

Nový Opel Mokka: Technická data spalovacích verzí
Motor 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.5 CDTi
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1499
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 74/5000 96/5500 81/3500
Točivý moment [N.m/min-1] 205/1750 230(1750) 250/1750
Převodovka 6M 6M (8A) 6M
Vnější rozměry [mm] 4151 x 1791 x 1531, 2557
Provozní hmotnost [kg] 1270 1275 (1295) 1295
Objem kufru min/max [l] 350/1150
Maximální rychlost [km/h] 188 202 (200) 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6 9,1 (9,2) 10,8
Spotřeba [l/100 km] 5,5-5,7 5,5-5,6(5,9-6,0) 4,3-4,5
Cena Mokka [Kč] 399.990
Cena Edition [Kč] 419.990 449.990 (489.990) 459-990
Cena Elegance [Kč] 439.990 469.990 (509.990) 479.990
Cena GS Line [Kč] 479.990 (519.990)
Cena Ultimate [Kč] 529.990 (569.990) 539.990

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábět automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

red.

Podobné příspěvky

ÚAMK informuje – Neodmítejte testy alkoholu v zahraničí

Afri

Peugeot na pekingském autosalonu 2020

Afri

V centru Černý most probíhá výstava inspirovaná motivy knih Julese Vernea

Afri