Elektrická Mokka–e je zajímavý menší crossover, který jsme mohli vyzkoušet na českých silnicích. Mokka přichází na trh s inovacemi napříč všemi směry.
Opel Mokka-e vypadá sexy a navozuje pocit robustnosti
V mém případě jsem dosahoval dojezdu cca 280 kilometrů, přičemž s lehkou nohou by to bylo určitě 300 km. Nejvyšší byla spotřeba po dálnici při rychlosti 120 – 130 km/h. spotřeba byla 22-25 kWh/100 km. Po okreskách byla spotřeba 15-18 kWh/100 km a po městě pak dokonce jen mezi 13-15 kWh/100 km. Velmi praktické je pak rychlonabíjení s výkonem až 100 kW, kdy za 30-50 minut dobijete Mokku na 80 % kapacity.
V jejím designu je navíc dobře patrná inspirace konceptem OPEL GT, od kterého si Mokka vypůjčila ostře řezanou příď s výraznými LED pásky denního svícení a výraznější logo v masce.
Z boku vůz zaujme především výraznou chromovanou linkou, která lemuje předěl mezi odlišně lakovanou střechou a karoserií, zatímco v podbězích jsou 18 palcová litá kola.
Zajímavostí technologické výbavy jsou LED matrix světlomety IntelliLux. Dále Mokka nabízí panoramatickou parkovací kameru se záběrem 180 stupňů.
Opel Mokka Electric nabízí výkon rovných 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 260 N.m.
O výrobu se stará francouzská továrna PSA Poissy, kde se Opel Mokka vyrábí třeba po boku technicky spřízněného DS 3 Crossback. Předchozí Mokka se nejprve vyráběla v Koreji, postupně se však produkce přesunula do španělského Zaragozy, do továrny Opelu.
Foto: Jitka Tomečková
Will Shams s.r.o.
shams@seznam.cz
Facebook – shams world
Instagram – shams_photography15
redakce