Stellantis: světový lídr v oblasti udržitelné mobility
- Společnost disponující pružností, kreativitou a efektivností – předpoklady, které jsou potřebné k využití příležitostí nové éry udržitelné mobility.
- Schopnost nabídnout inovativní řešení přispívající ke změně mobility v celé společnosti.
- Bohaté dědictví prestižních a ikonických automobilových značek poskytujících inovativní řešení.
- Na konci roku 2021 bude Stellantis disponovat nabídkou 39 elektrifikovaných vozidel, což společnosti zajistí posílení obchodní dynamiky na mezinárodních trzích.
- Skupina s obrovským rozsahem působení a dobře zavedenými obchodními pozicemi v Evropě a v Severní a Latinské Americe.
- Stabilní finanční rozvaha.
- Roční synergie odhadované na více než 5 miliard EUR.
- Vyvážená struktura řízení navržená tak, aby vytvářela skutečnou přidanou hodnotu pro všechny zúčastněné strany.
- Závazek 400 000 zaměstnanců skupiny překonat očekávání zákazníků a dosáhnout špičkové úrovně produktů.
- ledna 2021 oficiálně zahájila činnost skupina Stellantis NV [STLA] (dále „Stellantis“, společnost nebo skupina), světový lídr v nové éře udržitelné mobility. Cílem skupiny Stellantis je zajistit svobodu pohybu pomocí stylově výrazných, cenově dostupných a účinných produktů a řešení. Má nejlepší předpoklady chopit se všech příležitostí, které se v globálním odvětví, jež čelí rychlým a hlubokým změnám, naskytnou.
Stellantis je výsledkem spojení dvou skupin s pevnými a stálými ekonomickými základy. Jde o mezinárodní společnost se 400 000 talentovanými a zkušenými zaměstnanci s různorodou profesní minulostí, kteří jsou schopni navrhovat, vyvíjet, vyrábět, distribuovat a prodávat vozy a řešení mobility po celém světě.
Stellantis je hrdý na svou 125letou historii, kterou vytvořily zakládající společnosti. Skupina má k dispozici komplexní portfolio prestižních značek, které kromě milionů spokojených klientů získaly i stupně vítězů v motorsportu. Tyto značky, založené vizionáři, kteří do nich vnesli své zaujetí a soutěžního ducha, pokrývají všechny segmenty trhu – luxusní a prémiové vozy, vozy velkosériové výroby, pickupy, SUV a lehké užitkové vozy, atd. Tyto značky jsou konkurenceschopné i v oblasti mobility, financování, servisu a poprodejních služeb.
Stellantis má od svého počátku velmi slibné vyhlídky. Jeho solidní provozní marže odrážejí jeho silné postavení v Severní Americe, Evropě a Latinské Americe. Společnost hodlá při investicích do inovativních řešení mobility pro své zákazníky stavět na své velikosti a úsporách z rozsahu a při plném fungování usiluje o dosažení synergií ve výši více než 5 miliard EUR ročně. Těchto předpokládaných synergií bude dosaženo prostřednictvím obezřetných strategií nákupů a investic, optimalizovaného využívání motorů a platforem, provádění špičkového výzkumu a vývoje a neustálé pozornosti věnované účinnosti průmyslové výroby a zařízení. Tyto synergie nejsou v žádném případě odhadovány na základě předpokladů uzavírání jakýchkoliv továren.
Stellantis bude schopen prostřednictvím své nabídky poskytovat udržitelná řešení mobility, která budou reflektovat vývoj potřeb zákazníků, zejména půjde o rozvoj elektrifikace, konektivity, autonomního řízení a carsharingu. Pokud jde o současný vývoj trhu s elektromobily, Stellantis má dobré postavení, neboť jeho nabídka již dnes zahrnuje 29 elektrifikovaných modelů, k nimž má do konce roku přibýt dalších 10 vozů.
Společnost je pevně odhodlána aktivně přispívat společenstvím, v nichž působí, a pracuje na dosažení dlouhodobého cíle uhlíkové neutrality u všech svých výrobků, montážních závodů a jednotlivých zařízení.
Peugeot: Radka Matthey
Citroën: Lenka Martinová
DS: Martina Bedrnová
Opel: Martin Hejral