Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto Zajímavosti

Všechny tři posádky s elektromobily značky Peugeot úspěšně v cíli Czech New Energies Rallye 2021

Peugeot

O uplynulém víkendu se postavily na start Czech New Energies Rallye hned tři posádky s elektromobily značky Peugeot. V okolí Českého Krumlova zdolaly v jízdách pravidelnosti přes 380 kilometrů. V rámci hodnocení ÚAMK Česká trofej získali redaktoři MOTORVIZE.cz s Peugeotem e-2008 5. místo, herec Jan Dolanský s bratrem Jiřím skončili se stejným modelem 12. a Jaroslav Vavera s Gabrielou Pospíšilovou obsadili 18. příčku s vozem e-208. I vzhledem ke konkurenci čítající na 29 posádek (celkově 32) lze považovat tuto reprezentaci značky za úspěšnou. Soutěže vozů s alternativními pohony pomáhají především přiblížit veřejnosti moderní technologie a pro značky jsou příležitostí prezentovat svou vizi elektromobility. Modely e-208 a e-2008 odjely soutěž bez zaváhání a dosáhly reálné spotřeby o zhruba 10 % nižší, než vykazují hodnoty dle WLTP, což dokazuje všestrannost a připravenost těchto elektromobilů na každodenní potřeby zákazníků.

Všechny tři posádky s elektromobily značky Peugeot úspěšně v cíli Czech New Energies Rallye 2021

peugeotSoutěž Czech New Energies Rally se v uplynulých osmi ročnících vždy jezdila jako doprovodný podnik Rallye Český Krumlov, ta ovšem letos byla odložena na podzimní termín. Pro pořadatelé 9. New Energies Rally ale přesunutí nepřipadalo v úvahu především kvůli kalendáři FIA Alternative Energies Cup, proto si původní termín ponechali a rallye pro elektrická auta se ve dnech 21. a 22. května uskutečnila. Značku Peugeot zde reprezentovaly tři posádky. První z nich tvořili redaktoři MOTORVIZE.cz Jan Novotný a Petr Jakušev. Model Peugeot e-208, se kterým zvítězili v loňském ročníku ECO Energy Rally Bohemia, tentokrát vyměnili za Peugeot e-2008. S modelem e-2008 odstartoval v Krumlově také herec Jan Dolanský navigovaný svým bratrem Jiřím. Trojici doplnila posádka s vozem e-208 Jaroslav Vavera s Gabrielou Pospíšilovou.

PeugeotTradiční klání se tentokrát muselo obejít bez uzavřených tratí a celý průběh soutěže probíhal v běžném provozu. Samotná rallye čítající celkově 381,17 km se navíc musela vejít do pouhých dvou dnů. To v kombinaci s hned 217,08 měřenými kilometry ve zkouškách pravidelnosti (RS) udělalo rallye ještě náročnější než kdy dříve.

Hned první RS byla se svými 21,7 měřenými kilometry doslova zkouškou ohněm. Právě ta se stala osudnou nejedné posádce, mezi něž bohužel patřili i Jaroslav Vavera s Gabrielou Pospíšilovou, kteří zde nasbírali velkou porci trestných bodů. Přestože si pak v následujících zkouškách vedli výborně, ztrátu se jim nepodařilo eliminovat a skončili na 18. příčce. Celkové 12. místo obsadila posádka Dolanský / Dolanský, což je vzhledem k tomu, že se jedná o jejich první start na podobné soutěži, velký úspěch. Nejlepší z posádek s vozy značky Peugeot byla dvojice Jan Novotný / Petr Jakušev, kteří se v náročné konkurenci umístili na páté příčce.

“Letošní Czech New Energies Rallye nebyla ničím jednoduchým. Na prvním měřeném úseku jsme museli velmi rychle oživit znalosti a zkušenosti z předešlých startů a čas na zahřátí jsme i vzhledem k délce RS 1 (21,7 km) neměli žádný. Osudová chyba přišla na RS 9, kde jsme se příliš zafixovali na špatně viditelnou značku začátku obce a zapomněli odbočit. Celkové 5. místo z 28 posádek startujících v rámci České trofeje proto považujeme za úspěch. I přesto, že jsme se takhle lehce nechali připravit o stupně vítězů, jsme si to s mým spolujezdcem Petrem moc užili a už teď se těšíme na pokračování úspěšné spolupráce se značkou Peugeot,“ zhodnotil účast Jan Novotný. Tato spolupráce by měla proběhnout ještě v letošním roce, kdy se značka Peugeot v ČR chystá angažovat posádku Jan Novotný / Petr Jakušev na ECO Energy Rally Bohemia, která je naplánována na termín 9. až 11. července 2021.

 Také druhý z jezdců s vozem Peugeot, Jan Dolanský, se chystá v soutěžích pokračovat: „Byla to naše první zkušenost s rallye, ale musím říct, že jednoznačně skvělá, i když náročnější, než jsem čekal. Střídala se jízda přes vesnice s lesními cestami, přitom bylo třeba neustále držet určitou rychlost a naplno se soustředit. Tak trochu „orienťák“ s dávkou adrenalinu. Přitom byla klíčová práce navigátora, kterou bratr odvedl skvěle. Také auto nás podrželo, a to hlavně svým dojezdem. S našim výsledkem jsem spokojený a určitě bychom na tuto zkušenost chtěli příští rok navázat,“ řekl Jan Dolanský. Stejně tak Jaroslav Vavera zužitkuje nově získané zkušenosti v příštích podnicích: „Organizace akce byla rozhodně na jedničku, stejně tak trasa. Bohužel jsme jen těžko napravovali chybu v první RS, ale celkově hodnotím rallye kladně z mnoha stránek, stejně tak i vůz Peugeot e-208, který nás bez zaváhání dovezl do cíle.“

Radka Matthey

 

Podobné příspěvky

Evropská komise zahajuje vyšetřování čínské dotační politiky v oblasti výroby elektroaut

Redakce

Toyota je podle žebříčku Forbes nejoblíbenější automobilová značka

Redakce

BMW 5 z roku 1997 na cestě z Prahy do Mongolska

Redakce