Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Ekonomika Životní styl Zprávy Pražského magazínu

Nejdůvěryhodnější značka roku 2017

Nejdůvěryhodnější značky roku 2017:

Nové kategorie i bilancování – Češi jsou v otázce důvěry věrní a stálí

 Letos už potřetí hostily krásné prostory Pražské křižovatky – kostela sv. Anny galavečer programu Důvěryhodné značky. Účastníkům slavnostního předávání ocenění bylo za přispění skvělé moderátorky Jolany Voldánové představeno 60 značek, kterým Češi v roce 2017 nejvíce důvěřují.

 

Program, který je spojen s nejrozsáhlejší nezávislou anketou zaměřenou na spotřebitelskou důvěru, je u nás ve své podstatě stále ještě mladý. Přesto si už ale stihl v rámci českého prostředí vybudovat dobré jméno a pro spotřebitele je na trhu stále viditelnější.

60 kategorií, bezmála 600 značek, 4000 spotřebitelů

Do rozsáhlé ankety vedené agenturou STEM/MARK se v druhé polovině září zapojilo 4000 respondentů. Ti tvořili reprezentativní vzorek českých spotřebitelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníků hodnotili téměř 600 značek v 60 skupinách. Přestože počet kategorií zůstal stejný jako v minulém roce, došlo k obměně některých z nich, nově se tak objevilo i několik odvětví, ve kterých hraje důvěra stěžejní roli. Spotřebitelé měli tento rok poprvé možnost hodnotit značky i v kategoriích, jako jsou například hotely, developeři, balíkové služby, realitní kanceláře, stavebniny, elektrické nářadí, obchodní centra v Praze, prodejci sportovního vybavení nebo restaurace. Hlavním parametrem pro zařazení jednotlivých značek do hodnocení byly jejich prodeje.

 

Češi nejsou v důvěře přelétaví

Podle Ivany Valentové z výzkumné agentury ukázaly výsledky průzkumu, že Češi jsou v otázce důvěry poměrně stálí a věrní. Když už si značka jednou jejich důvěru získá, je poměrně těžké je zviklat pro něco jiného. „Pokud už nějaká značka důvěru spotřebitelů má, nemají konkurenční značky lehkou pozici a musí se velmi snažit, aby se zapsaly do paměti lidí jako důvěryhodné. Samozřejmě důvěryhodnost souvisí i se značkami, které kupujeme, neboť nikdo nemá zájem kupovat produkt, kterému nevěří,“ dodává.

Tato slova potvrzuje i přehled vítězů, kde z 88 % obhájili své prvenství loňští favorité. Nepočítáme-li zcela nové skupiny, nastala změna pouze v šesti případech. Například pozici nejdůvěryhodnější značky čerpacích stanic letos nově obsadila Benzina. Svou důvěrou v tomto roce spotřebitelé v kategorii prodejců obuvi nejvíce ocenili značku Deichmann. Mezi tabákovými výrobky pak zvítězila značka L&M a obměna nastala i v kategoriích velké spotřebiče, kde zabodovala značka Bosch, a sušenky a oplatky, kde na plné čáře vyhrála tradiční značka Tatranky Opavia. V rámci nových kategorií se mezi vítěze programu zařadily například značky Bramac v kategorii stavebnin, M&M Reality v kategorii realitní kanceláře nebo Sportisimo za kategorii prodejců sportovního vybavení.

Hned čtyři značky získaly tento rok v rámci průzkumu více než 2000 hlasů ze 4000 možných. Svůj loňský triumf si zopakovaly Vitana, Dr. Max a absolutní vítěz celé ankety – Jar, nově se nad hranici 2000 hlasů přehoupla i značka drogerie dm.

Podpora vítězů

Ačkoliv je slavnostní předávání ocenění za námi, to hlavní na vítěze programu teprve čeká. I letos je pro ně přichystána rozsáhlá mediální kampaň, která bude navíc letos výrazně rozšířena o tituly vydavatelství Bauer Media. Vybrané vítězné značky se tak nově objeví v titulech, jako jsou Claudia, Chvilka pro tebe, Napsáno životem, Rytmus života, Tina a další, uvedené tituly mají zásah 1,5 mil. čtenářů a souhrnný tištěný náklad skoro 850 000 výtisků. Navíc bude pokračovat i podpora z předchozích let, která proběhne například v rozhlasu, na internetu a sociálních sítích, na reklamních obrazovkách v MHD či v čekárnách lékařských ordinací.

Sami vítězové mohou ocenění nasadit ve své marketingové komunikaci – už dříve tuto možnost řada z nich využila. Logo Nejdůvěryhodnější značka se objevilo nejen na obalech produktů (GS condro), ale bylo k vidění i na televizních obrazovkách (reklamy Head & Shoulders, GS condro) nebo přímo v prodejnách oceněných obchodníků (Baťa, ETA). Výjimkou nebylo ani použití v letácích či akčních nabídkách (Mountfield, Kaufland, dm drogerie) nebo v rámci on-line marketingu (Tesco, Lidl).

 

Podobné příspěvky

Receptem na růst českých mezd není dovoz levných pracovníků, ale dovoz robotů a modernizace výroby

Redakce

Potraviny rychle zlevňují, inflace je ale stále vysoká. Jak to?

Redakce

Rok po invazi prognózuje MMF Rusku zhruba stejný ekonomický růst jako Česku

Redakce