Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Zprávy z domova

ČEZ už dohledal 99,5 % odběratelů

virtuální_prohlídky-CEZ

Masivní informační kampaň, obvolávání i opakované osobní pochůzky po odběrných místech nesou své ovoce. Z původních 10 000 odběratelů, od kterých se vrátily dopisy informující o režimu DPI, zbylo zhruba pět desítek. Ty se ČEZ pokusí zkontaktovat ještě jiným způsobem, například pochůzkou v jiný den a čas. Na některých zbývajících adresách však pracovníci ČEZ narazili na plné schránky s velkým množstvím nedoručené pošty, takže se s největší pravděpodobností jedná o místa, kde dlouhodobě nikdo nepobývá.

Z 10 000 na pět desítek: ČEZ už dohledal 99,5 % odběratelů, kterým se nedařilo doručit informaci o tom, že jsou v režimu DPI

I nadále ČEZ apeluje, aby lidé zejména u svých starších známých a příbuzných ověřili, zda náhodou do režimu DPI nespadají, případně zda situaci řeší. Z DPI u ČEZ již odešlo nebo odchází na standardní smlouvu přes 96 % odběratelů. Stále ale zbývají tisíce domácností, které nepodnikly žádné kroky ke změně.

Jak upozorňuje také Energetický regulační úřad, Ministerstvo průmyslu a obchodu nebo nezávislí odborníci, režim DPI slouží pouze ke krátkodobým dodávkám a není určen pro standardní dodávku energií. Původním zákazníkům Bohemia Energy už navíc uplynula více než polovina lhůty pro výběr nového dodavatele, takže by si s přechodem měli pospíšit.

V původní vlně rozesílky na základě databází Bohemia Energy se totiž ČEZ Prodej vrátilo cca 10 000 dopisů jako nedoručitelných. Díky intenzivní komunikaci prostřednictvím SMS, e-mailů, ale i třeba médií a sociálních sítí, se podařilo toto číslo snížit na zhruba 1 500 domácností. Ty ČEZ od konce loňského roku postupně osobně obvolává a také obchází jednotlivá odběrná místa. Tímto způsobem postupně počet „nedohledatelných“ odběratelů klesl na současných zhruba pět desítek. Ty se pracovníci ČEZ pokusí obejít ještě jednou, v jiných dnech a časech, aby se pravděpodobnost úspěšného kontaktu zvýšila.

Pracovníci mají při obchůzce u sebe zaměstnaneckou kartičku s logem ČEZ, na které je i jejich fotografie, celé jméno a osobní číslo. Nenesou žádnou hotovost ani nevybírají žádné přeplatky či nedoplatky a také neuzavírají žádné smlouvy.

Lidé, kteří by chtěli přejít k ČEZ, mají pro uzavření nové smlouvy na výběr z několika možností: mohou zajít na jedno z více než 24 zákaznických center ČEZ a dalších 60 poboček, využít vybrané pobočky České Pošty, zavolat na dedikovanou bezplatnou ČEZ DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu Skupiny ČEZ (www.cez.cz/cs/dpi).  

Alice Horáková

mluvčí Skupiny ČEZ

www.cez.cz

www.nadacecez.cz

Podobné příspěvky

Pražští školáci se učí zpracovávat kalkulace i správně číst smlouvy, které dostanou k podpisu

Redakce

Dvě ocenění za světovou stavbu roku získalo studio Heatherwick stojící za pražským Savarinem

Redakce

Lidé a řeka patří k sobě po staletí

Redakce